Monday, March 9, 2009

Sambutan Maulidur Rasul 1430H di Kapit

Asalamualaikum dan salam sejahtera...Salam maulidur Rasul di ucapkan kepada semua sahabat2 semoga dengan apa yang kita sama2 sambut ini memberi seribu pengertian kepada kita. Tanggal 12 Rabiulawwal merupakan satu tarikh yang amat bersejarah dalam kehidupan ummat islam.....kerana pada hari inilah telah lahirnya seorang rasul pembawa kepada rahmat seluruh alam ini...marilah sama2 kita berselawat kepada junjungan besar kita nabi Muhammad S.A.W...
Kami warga SMK Selirik tidak ketinggalan untuk sama2 meraikan Sambutan Maulidur Rasul yang diadakan di dewan suarah kapit sarawak. gambar diatas diambil semasa perarakan di majlis tersebut..

Ini pula gambar semasa seminggu sebelum sambutan maulidur Rasul dimana kami membuat persiapan sedikit sebanyak untuk menyertai perarakan tersebut. apa yang kami buat ialah kami menyiapkan sepanduk untuk Sambutan Maulidur Rasul pada tahun ini.

Inilah sepanduk yang kami dapat sediakan untuk Sambutan Maulidur Rasul 1430H pada tahun ini...macam mana ok x sepanduk yang kami siapkan ini....?

inilah rakan-rakan yang banyak membantu menjayakan majlis Sambutan Maulidur Rasul kita pada tahun ini...akan tetapi tidak lupa juga pada kawan yanng tiada dalam gambar ini. kalian jangan berkecil hati...jasa kalian amat dihargai...Allah sahaja yang dapat membalas jasa kalian....ayuhlah kita sama2 memperjuangkan syiar Islam dimana sahaja kita berada moga2 apa kita perjuangkann ini mendapat MARHDO TILLAH...InsyaAllah....Dakwah Tiada Henti





1 comment: