Friday, March 27, 2009

Himpunan Doa-Doa

Assalamualikum w.b.t........
Di kesempatan yang ada ini saya ingin berkongsi dengan sahabat2 tentang doa yang terdapat diatas dan di bawah ini...marilah kita sama-sama berdoa mudah-mudahan segala urusan yang kita lakukan akan berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan....ini kerana doa merupakan SILAHUL MUKMIN (senjata bg orang mukmin)...Doa diatas adalah doa untuk kebahgian kita sekeluarga....tanpa keluarga yang sempurna kita tidak akan kemana...kesempurnaan dalam keluarga amat pentig untuk menjamin kebahgian hidup kita di dunia dan akhirat..

Ini pula ialah doa supaya kita ditetapkan pendirian oleh Allah s.w.t dalam agama Islam...moga dikuatkan hati ini dalam menjalani hidup seharian..sebagaimana yang kita ketahui, sepanjang perjalanan hidup kita kita akan menempuh pelbagai cabaran dan dugaan yang mendatang yang kita sendiri tidak mengetahui samada kita dapat menempuhinya ataupun tidak..jesteru mailah sama-sama kita berdoa agar ditetapkan hati kita untuk sentiasa beribadat dan mengingati Allah walau dimana kita berada..
Bacalah doa ini..mudah-mudahan segala urusan kita dipermudahkan oleh Allah s.w.t. dalam melakukan segala perkara kebaikan..
Jika ingin memohon supaya kita mendapat kemuliaan dan sentiasa melakukan ketaatan kepada Allah s.w.t. maka bacalah doa ini...semoga ianya dapat membantu kita..
Doa ini boleh dijadikan sebagai pelindung diri kita dari segala kejahatan dan kemungkaran....amalkanlah doa ini dalam kehidupan seharian kita mudah-mudahan kita terpelihara dari anasir2 yang tidak baik...dijauhkan Allah s.w.t. dari segala mara bahaya yang datang.....

Untuk akhirnya......berdoalah untuk kesejahteraan diri.dan keluarga kita...pohon lah kepada Allah s.w.t. jika memerlukan sesuatu dan jangan sesekali memohon kepada selain daripada Allah s.w.t. kerana ia akan membawa kita melakukan kesyirikan kepada Allah s.w.t...orang yang melakukan kesyirikan kepada Allah s.w.t. maka dia telah melakukan dosa besar disisi Allah s.w.t...

sekian wassalam

No comments:

Post a Comment